Jak Polska uniknęła klęski w historii alternatywnej 1935-1960
Warszawa, Belweder. Noc z 12 na 13 maja 1935 roku.
Na biurku prezydenta Mościckiego leży koperta z ostatnią wolą Marszałka Piłsudskiego. Na Mokotowie spiskowcy szykują się, by odmienić bieg historii. Od tej chwili każda decyzja może kosztować Polskę czas, ludzi i terytorium.
Ćwierć Wieku Pokoju to historia alternatywna – fabularyzowana symulacja dziejów II Rzeczypospolitej, która prowadzi aż do zupełnie innej rzeczywistości w kwietniu 1960 roku. Autor łączy analizę geostrategiczną, planowanie scenariuszowe, teorię gier i modele sztucznej inteligencji, by przeprowadzić „crash test” historii: co musiał zrobić polski rząd, by ocalić naród, zachować dorobek i oddalić widmo sowietyzacji?
To opowieść pisana z gabinetu premiera. Polska przestaje być pionkiem w rękach wrogich mocarstw i zawodnych sojuszników – zaczyna grać w myśl zasady egoizmu narodowego.
Ćwierć Wieku Pokoju to thriller geopolityczny, literacka gra strategiczna i eksperyment z wyobraźnią.
Książka, która stawia najważniejsze pytanie: czy Polska musiała upaść, czy raczej zabrakło jej odwagi, wyobraźni i elit zdolnych podjąć decyzje, które mogły odmienić los narodu w XX wieku?